Anul 2019 a fost un adevărat roller coaster pentru mine, atât din punct de vedere profesional cât și emoțional, iar dacă ar fi să îl descriu folosind un singur cuvânt, acela ar fi provocare. De aceea, am simțit nevoia să fac o scurtă recapitulare a acestui an și să vorbesc puțin de câteva obiective pe care mi le stabilesc pentru anul 2020. Dar să o luăm cu începutul.

Anul 2019 a fost un an destul de dificil. Anul 3 de facultate a fost solicitant, iar adevărata provocare pe care a trebuit să o trec pentru a-mi atinge obiectivele a fost redactarea și susținerea lucrării de licență. O provocare pe care am accepatat-o și pe care am dus-o la bun sfârșit de parcă viața mea ar fi depins de ea. Pe deoparte, cam așa era, însă cei care mă cunosc, știu că sunt o persoană ambițioasă și perfecționistă, mai ales când vine vorba de pregătirea academică. Sunt mândră că, acum, privind în retrospectivă, toate eforturile mi-au fost răsplătite. Poate nu la nivelul așteptărilor pe care le-am avut, dar important este când totul se termină cu bine.

Am absolvit Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, secția Filologie: Cehă – Portugheză și mi-am continuat studiile în cadrul Facultății de Litere, unde am ales să mă specializez în domeniul Studiilor culturale, urmând programul Cultură și politică în context european și internațional. Mi-am setat acest obiectiv și mă consideram deja masterandă în această facultate încă din vacanța de iarnă a anului 2018. Suportul moral și determinarea sunt puncte cheie în atingerea obiectivelor. Trebuie să te consideri deja un campion pentru a te comporta ca atare.

Cât despre experiențele de călătorie pe care le-am avut în acest an, consider că anul 2019 m-a îmbogoțit și mai mult cultural, datorită țărilor pe care le-am vizitat și culturilor cu care am intrat în contact. În luna Februarie am reușit să vizitez Belgia, unde am văzut 3 orașe principale, Bruxelles, Bruges și Gent. Apoi mi-am continuat călătoria în Țările de Jos, Olanda, unde am vizitat Amsterdam, iar la sfârșitul sejurului, am vizitat Luxembourg cu minunata sa capitală.

După ce am absolvit facultatea și am terminat și cu admiterea la master, m-am focusat și pe carieră și mi-am dorit să activez pentru o perioadă de timp în cadrul unei companii unde am putut să îmi valorific cunoștințele de limbă portugheză. Am prețuit foarte mult această experiență, care m-a ajutat să mă dezvolt enorm și să-mi îmbunătățesc comunicarea cu oamenii din jur, dar și cu oameni noi. A fost o lecție foarte importantă și mă bucur că am luat hotărârea să fac acest lucru.

În Septembrie am fost în Grecia, alături de părinți, în concediu pentru o săptămână în Paralia Katerini. Îmi era dor de plajă, de mare și de soare, deoarece am petrecut vara lui 2018 în USA, în Parcul Național Yellowstone. Tot în Septembrie, o persoană foarte importantă din viața mea m-a vizitat tocmai din America și am avut șansa să fiu ghid pentru aproximativ 3 săptămâni. Am vizitat obiectivele principale din București, precum Palatul Parlamentului, Muzeul Țăranului Român, Muzeul Național de Istorie a României etc. Apoi, am vizitat și câteva orașe importante din România, precum Brașov, Sibiu, Bran, Mangalia, dar și orașe din Bulgaria, precum Varna, Balchik și Dalboka. Nu puteam să închei vacanța de varnă într-o notă mai pozitivă de atât.

După începera facultății în Octombrie, mi-am reluat programul normal, însă m-am bucurat nespus când am avut opotunitatea ca, pe lângă activitățile academice, să mă implic și în evenimentele culturale pe care le organizează Centrul Ceh București. Aș dori să fiu sinceră și să vă mărturisesc că există anumite situații în care banii nu pot cumpăra experiența și plăcerea de a vă implica sincer și activ în anumite proiecte și de a vedea rezultatul final și bucuria oamenilor care participă la astfel de evenimente. Sunt fericită să fac parte dintr-o echipă, care în ciuda numărului restrâns de membri, este atât de sudată și de profesionistă, încât mă motivează să mă autodepășesc de fiecare dată.

În Noiembrie am fost într-un city break de 2 zile la Londra în Regatul Unit. Timp de 24 de ore am vizitat cele mai importante obiective turistice și am reușit să bifez încă un oraș pe care îmi doream de foarte mult timp să-l văd. A fost o călătorie foarte scurtă, dar care m-a motivat să descopăr încă și mai mult această țară deosebit de frumoasă și fascinantă.

Acum, în Decembrie, pe lângă pregătirea decorațiunilor de Crăciun, mă gândesc puțin și la stabilirea câtorva obiective pentru 2020. Cred că sunt necesare pentru a-ți seta mental o anumită motivație și pentru a avea o perspectivă de ansamblu a lucrurilor importante ce trebuie atinse. De aceea, nu voi face neapărat un clasament, deoarece nu doresc să acord o importanță mai mare unora și mai mică altora, ci doar o enumerare.

Dacă ar fi să fixez o definiție pentru anul 2020 folosind un singur cuvânt, cred că ar fi autodepășire. Îmi doresc să îmi stabilsesc obiective mai mici, care fac parte din împlinirea unui plan de viitor mult mai complex, dar care va putea fi realizat numai atingându-le treptat pe cele mici. Printre obiectivele din anul 2020 se numără terminarea cu bine a primului an de master, întreprinderea și ducerea la bun sfârșit a experienței Word&Travel în America, precum și concentrarea într-o mai mare măsură pe ceea ce mă face într-adevăr fericită și ceea ce îmi oferă mai multă satisfacție în viață. Cred că este important ca atunci când vă setați un anumit obiectiv și începeți să munciți pentru el pentru a-l atinge, să țineți cont de beneficiile pe care le veți obține de pe urma acestei străduințe. Merită sau nu tot efortul depus? Voi fi împlint și realizat după ce duc la bun sfârșit acest obiectiv? Dacă renunț acum și mă reorientez, mă voi simți mai bine sau mai rău?

Sunt întrebări firești ce vă vor ajuta să alegeți ce este mai bine pentru voi și ce vă va motiva să munciți mai departe la alte planuri de viitor. Totodată, nu trebuie să vă setați foarte multe obiective de viitor în speranța că trebuie să le îndepliniți pe toate pentru a vă considera persoane de succes. Riscați să nu le duceți la îndeplinire nici pe cele principale, iar de cele secundare nu mai vorbesc, deoarece totul depinde de prioritizarea sarcinilor. Setați-vă numai obiective principale, iar pentru a le duce la îndeplinire, vă puteți seta pe parcurs sarcini și obiective mai mici.

Aceastea fiind spuse, articolul prezent nu a avut scopul de a transmite anumite impresii sau sfaturi de călătorie, dar m-am simțit foarte bine și mulțumită să pot să vorbesc despre ceea ce am reușit să îndeplinesc pe parcursul unui an. Nu uitați, un an nou este ocazia perfectă pentru a încerca lucruri noi, care se pot dovedi a fi plăcute pentru dumneavoastră. Sper ca noul an să vă aducă multe oportunități noi și să fie unul plin de succese.

Până pe data viitoare vă urez toate cele bune! Vă mulțumesc frumos pentru susținere! 😀